Get Adobe Flash player
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Erasmus logoapkirptas

Susitikimas su rašytoja Vile Vėl

                      Mūsų mokykla jau antrus metus dalyvauja tarptautiniame projekte „Today‘s Readers Future Leaders“ („Šiandien skaitytojas, rytoj lyderis“) ir vykdo įvairias veiklas. Viena iš jų- susitikimai su rašytojais, todėl kovo 31-ąją  mūsų mokykloje svečiavosi rašytoja Vilė Vėl (Vilija Dailidienė). Kartu su rašytoja paminėjome ir Tarptautinę vaikiškos knygos dieną.

Susitikimo metu prozininkė pasakojo apie savo knygas, jų sukūrimo istorijas. Iš viso rašytoja yra sukūrusi penkias knygas. Pirmąjį savo kūrinį – romaną „Kaip gyveni, Silva“- autorė išleido 2001 m. Apysaka  „Parašyk man iš Afrikos” – pirmoji rašytojos knyga vaikams ir paaugliams, ji laimėjo geriausios knygos paaugliams nominaciją Metų knygos rinkimuose 2003 m. Dar prozininkė yra sukūrusi romaną „Kur vasara amžina“ (2006 m.), apsakymų knygą vaikams „Kaip mes išgarsėjome“ (2012 m.), kuri  2013 metais įtraukta į Metų knygos vaikams penketuką, apdovanota Patriotų premija. Autorė pelnė Švietimo ir mokslo ministerijos Vaikų literatūros premiją. Naujausias kūrinys- knyga paaugliams „Pereik tiltą, kvaily“, išleista 2016 m.

Rašytoja su  susitikimo dalyviais- devintokais, mokytojomis, bibliotekininke- bendravo šiltai ir nuoširdžiai. Ji šiek tiek papasakojo ir apie savo gyvenimą-užsiminė, kad ilgą laiką dirbo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, kad rašyti pradėjo kaip ir Žemaitė- būdama jau vyresnio amžiaus, paaiškino, kad vaikystėje ją vadino sutrumpintu vardu Vilė, todėl slapyvardis Vilė Vėl- tarsi grįžimas į vaikystę.

Rašytoja Vilė Vėl mums pasirodė gana kukli, nes žinome, kad yra parašiusi ne tik grožinių kūrinių, bet ir du literatūros vadovėlius vyresnėms klasėms, be to, jos apsakymai iš knygos „Kaip mes išgarsėjome“ yra įtraukti į penktoje klasėje analizuojamų literatūros kūrinių programą.

Susitikimas su rašytoja buvo įdomus ir naudingas. Mokyklos bibliotekai ji padovanojo keletą savo parašytų knygų, o rašytojai prisiminimui buvo įteikti projekto „Today‘s Readers Future Leaders“ („Šiandien skaitytojas, rytoj lyderis) suvenyrai.  Nuotraukos

Evita Stepulytė, 9 klasės mokinė

 

 

Projekto partneriai susitiko Sirakūzuose

 

Europos Komisijos finansuoto Erasmus+ programos projekto “Today’s readers, future leaders” partneriai sausio mėnesį susitiko Italijoje, Sirakūzų miesto 16 Chindemi vidurinėje mokykloje. Be Girkalnio pagrindinės mokyklos mokytojų – Lolitos Bitvinskienės, Loretos Vaičiulienės, bibliotekininkės Laimos Butkienės bei logopedės Irinos Grigaravičienės – ketvirtame tarptautiniame susitikime dalyvavo partneriai iš Lenkijos, Rumunijos, Turkijos ir Danijos. Pasveikinti susitikimo dalyvių atvyko Sirakūzų miesto mero pavaduotojas Francesco Italia. Mokyklos mokiniai pirmą ir paskutinę viešnagės dieną svečiams surengė koncertą.

Mokyklos – partnerės šiame projekte atlieka įvairias veiklas, kurios prisideda prie to, kad mokiniai pamėgtų knygas, atrastų jas kaip didelį laisvalaikio malonumą, pažintų jų kelią nuo rankraščio iki elektroninės knygos, patobulintų skaitymo įgūdžius bei pagerintų teksto suvokimo rezultatus.  Nuo susitikimo Lenkijoje, kuris vyko rugsėjo mėnesį, visose mokyklose buvo skaitoma Antuano de Sent Egziuperi knyga “Mažasis Princas”. Mūsų mokyklos komanda Sirakūzuose pristatė pradinių klasių mokytojų integruojamas veiklas su “Mažuoju Princu” visų dalykų pamokose bei lietuvių kalbos mokytojos metodininkės  Virginijos Krikščikienės ir septintos klasės mokinių vykdytą projektą “Bandau prisijaukinti knygą”. Be šios knygos visi projekte dalyvaujantys vyresnieji mokiniai skaito Anos Frank “Dienoraštį”. Susitikimo dalyviai pasidalino mintimis ir planais, kokias veiklas atliks perskaitę šią knygą.

Be nuolatinio skaitymo, mokiniai atliko ir kitas veiklas – iš anglų kalbos vertė šalių partnerių legendas, jas iliustravo bei išspausdino legendų knygutę. Po tokį patį leidinį pristate kiekviena mokykla, tik su savomis iliutracijomis ir legendomis tos šalies kalba. Mokiniai nekantriai laukė partnerių mokyklų knygų, lygino, kaip suprato ir perteikė piešiniais tas pačias legendas. Tikime, kad prisilietus prie knygos gimimo pasikeis požiūris į ją, padidės poreikis skaityti.

Susitikimo metu apsikeitėme ir mokyklose sukurtais plakatais, skatinančiais mokinius skaityti ir pažinti supantį pasaulį, pasidalinome elektroninėmis klasės istorijomis, taip pat tarptautine, visų mokyklų kuriama pasaka. Buvo aptarti ir kiti klausimai, vykdytos ir ateityje vyksiančios veiklos bei renginiai.

Po darbo  turėjome galimybę susipažinti su Sicilijos, kurioje įsikūręs Sirakūzų miestas, istorija, kultūra, gamta. Sirakūzuose 287 m. p.m.e. gimė vienas žymiausių matematikų Archimedas. Didelį įspūdį paliko graikų teatras, romėnų koliziejus, Dionisijaus ausis, Apolono šventykla, Aretūzos fontanas, žydų ritualinė pirtis, senoji Alaginiana biblioteka bei dėl didžiulių žemės drebėjimų tik baroko stilių išlaikę pietų Sicilijos miestai Noto, Ragūza, Modika.

Europos komisijos programa skatina mokytojus tobulėti ne tik profesinėje srityje, bet ir kelti savo tarpkultūrinę kompetenciją, tobulinti komunikavimo užsienio kalba įgūdžius, tobulinti informacinių technologijų raštingumą. Šis projektas kaip tik suteikia  galimybes mokiniams bei mokytojams tobulėti, bendrauti, bendradarbiauti, mokytis dirbti komandinį darbą, o mūsų – Girkalnio- pagrindinei mokyklai, koordinuojančiai šį projektą, tai puiki proga įgyti vadovavimo ir koordinavimo tarptautinei komandai bei darbo sesijoms patirties.   Nuotraukos

 

Projektą finansavo Europos Komisija. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija nėra atsakinga už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Girkalnio pagrindinės mokyklos mokytoja, projekto koordinatorė Loreta Vaičiulienė

 

Tarptautinio projekto partnerių susitikimas Girkalnyje

Svečiai iš Europos mokyklų Girkalnio pagrindinėje mokykloje apsilanko kasmet, kas kart vis iš kito projekto, kuriame dalyvauja mokykla.

Gegužės 9 – 14 dienomis mokykloje lankėsi dvylika mokytojų iš penkių šalių: Danijos, Italijos, Lenkijos, Rumunijos ir Turkijos. Visi esame  Erasmus+ programos mokyklinių strateginių partnerysčių projekto „Šiandien skaitytojai, rytoj lyderiai“ („Today‘s readers, future leaders“) partneriai.  Projekte dalyvaujančios mokyklos vykdo veiklą, kuria skatina mokinius skaityti, kelti skaitymo suvokimo lygį, susipažinti su knyga nuo jos ištakų, iliustravimo ir kaligrafinio rašymo iki skaitmeninių knygos variantų.

Pagal tyrimus, atliktus Europoje (Eurostat ir tarptautinė moksleivių vertinimo programa PISA (Programme for International Student Assesment) teigia, kad kas penktas (20%) Europos penkiolikmetis patiria įvairių skaitymo sunkumų. Europos Sąjunga strateginiuose planuose iki 2020 metų numatė šį skaičių sumažinti iki 15%. Lietuvos mokinių skaitymo rodikliai šiuo metu, deja, žemiau Europos vidurkio. Mūsų projekte dalyvauja šalys, kurios gali pasigirti aukštesniais rezultatais – tai Lenkija ir Danija. Iš jų  stengsimės pasimokyti, gerąją patirtį pritaikyti savo mokykloje. Šiuo projektu norime atkreipti mokinių, jų tėvelių dėmesį į skaitymo suvokimo svarbą, parodyti knygų skaitymo malonumus, pakviesti skaityti drauge, aptarti knygas ne tik pamokų metu, bet ir šeimose.

Projekto dalyviai vykdė daug įvairių veiklų, kurių rezultatais dalijosi darbo sesijų metu. Vienoje darbo sesijoje lankėsi Raseinių rajono bendrojo lavinimo mokyklų direktorių pavaduotojai. Jie susipažino su projektine veikla mūsų mokykloje bei šio projekto veiklomis mokyklose partnerėse.

Gegužės 11 dieną Europos mokytojus priėmė Raseinių rajono savivaldybės meras Algirdas Gricius, Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir socialinių reikalų departamento direktorė Jolita Jablonskienė bei Švietimo, kultūros ir ugdymo skyriaus vedėja Regina Petreikienė.

Mokytojai iš užsienio susipažino su Raseinių rajonu, lankėsi Anykščiuose, Kaune, Vilniuje bei Trakuose. Iš Lietuvos svečiai išsivežė gražius prisiminimus apie Lietuvą, mūsų mokyklą bei žmones. Mūsų mokyklos kolektyvas įgijo naujos patirties, idėjų būsimoms veikloms bei naujų bičiulių.

Tai antrasis šio projekto tarptautinis susitikimas. Pirmasis mokyklų susitikimas vyko Danijoje vasario pirmą savaitę. Kitas susitikimas vyks rudenį Lenkijoje.     Nuotraukos

Projektą finansavo Europos Komisija. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija nėra atsakinga už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

Girkalnio pagrindinės mokyklos mokytoja, projekto koordinatorė Loreta Vaičiulienė

 

 

Erasmus+ programos projektas Girkalnio pagrindinėje mokykloje

Dar rugsėjo mėnesį mūsų mokykla pardėjo naujo Erasmus+ programos projekto „Šiandien skaitytojai, rytoj lyderiai“ („Today‘s readers, future leaders“) veiklas. Į šį, skaitymą skatinantį projektą, įsitraukė mokyklos iš Lenkijos Konskavolės, Rumunijos Oradea, Danijos Roskildės, Italijos Sirakūzų, Turkijos Iskenderuno bei mūsų, Girkalnio, mokyklos.  Projektas skirtas skaitymo įgūdžių bei perskaityto teksto  suvokimo tobulinimui, knygai pažinti ir ją pamilti. Įvairūs tarptautiniai tyrimai rodo, kad Lietuvos paaugliai skaito silpnokai, sunkiai suvokia tekstą. Patirtis sako, kad mokiniai labiau linkę laiką praleisti žaisdami žaidimus šiuolaikiniais išmaniaisiais įrenginiais, nei skaityti knygą. O kiek daug knygos geba mums papasakoti, nukelti į tolimiausius kraštus, skaitydami galime keliauti laiku ir net žinoti, ką galvoja kiti žmonės.  Nuo rudens veiklos mūsų mokykloje vyko pagal projekto planą – knygų skaitymas ir aptarimas su gimtosios kalbos mokytojomis, knygučių anglų kalba skaitymas, logotipo konkursas, plakatų piešimas, jau prasidėjo ir knygų skirtukų gaminimas. Šis projektas suteiks galimybę mūsų mokiniams susitikti su rašytojais, aplankyti knygų muges bei viešąsias bibliotekas. Be abejo, mokiniai įsitrauks ir  į kūrybinę veiklą. Užsitęsus sutarčių pasirašymo laikui su Švietimo mainų paramos fondu negalėjome vykdyti tik vienos veiklos – susitikti su projekto partneriais.

Dabar jau galime pasidžiaugti, kad vasario pirmąją savaitę Danijoje, Roskildės Klostermarks mokykloje vyko pirmasis šio projekto partnerių tarptautinis susitikimas. Girkalnio pagrindinei mokyklai atstovavo mokytojos Laima Macaitienė ir Loreta Vaičiulienė. Mokytojai aptarė įgyvendintas veiklas ir būsimą darbo planą, pasidalino patirtimi, ypač domėjosi, kokius metodus taiko skaitydami ir aptardami knygas, kaip sudominti mokinius knyga ir kaip į šią veiklą įtraukti šeimas.  Kartu aptarė ir visose partnerių mokyklose vykdytą skaitymo įgūdžių apklausą. Mus labai sudomino labai silpnai skaitantiems mokiniams Danijoje taikomas reading recovery – skaitymo atskleidimo metodas. Specialiai pasirengę mokytojai dirba su vienu mokiniu 30 minučių per dieną, 5 dienas per savaitę, 100 valandų per metus. Per šį laikotarpį jie pasiekia, kad mokinys, kuris visiškai negebėjo skaityti, metų pabaigoje skaito vidutiniu klasės lygiu. Be Danijos šis metodas plačiai taikomas Švedijoje, Suomijoje, Didžiojoje Britanijoje, JAV, Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje. Manom, kad poreikis taikyti šį metodą yra ir Lietuvoje. Darbo savaitė Danijoje buvo labai įtempta, intensyvi, po oficialių veiklų – susipažinom su Roskildės miesto katedra. Lankėmės Kopenhagoje – Danijos ir dviračių sostinėje.

Erasmus+ programos projektas truks dvejus metus, dar daug veiklų įgyvendinsime Girkalnio pagrindinėje ir partnerių mokyklose. O jau šį pavasarį mūsų laukia didelis renginys – tarptautinis susitikimas Girkalnyje. Tai ne pirmas pavasaris, kai savo mokykloje priimsime svečius iš užsienio mokyklų. Tarptautiniai susitikimai suteikia galimybę pažinti kitų šalių švietimo sistemas, kultūrą, bendrauti su kolegomis ir dar kartą patvirtinti, kad mokytojai visame pasaulyje labai panašūs – jie mielai ir daug kalba apie ugdymą, mokyklą, kaupia viską, ką gali panaudoti per savo pamokas, kuo gali sudominti savo mokinius.

Projektą finansavo Europos Komisija. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija nėra atsakinga už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

Girkalnio pagrindinės mokyklos mokytoja, projekto koordinatorė Loreta Vaičiulienė

 

Susitikimas DanijojeSkirtukai