Get Adobe Flash player
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

“Surfing our Roots”

 

Pažintis su antikos miestais

Paskutinę rugsėjo dieną Girkalnio pagrindinės mokyklos komanda – keturios 6 ir 8 klasės mokinės, mokyklos direktorius Ramūnas Bružas  ir anglų kalbos mokytoja Loreta Vaičiulienė – atvykome į Graikiją, Amaliados miestą, dalyvauti Erasmus+ programos projekto “Surfing our roots” trumpalaikiame mokinių grupių mainų susitikime. Mus priėmė 3-ios pradinės mokyklos bendruomenė: mokytojai, mokiniai ir jų tėvai. Šiame projekte be mūsų ir graikų dalyvauja mokyklos iš Portugalijos, Nyderlandų ir Turkijos. Projekto tikslas – gilinti mokinių supratimą apie kultūros paveldą, susipažinti su vietos bei UNESCO paveldo objektais partnerių šalyse bei savam krašte.

 Graikija yra vienas iš civilizacijos bei demokratijos lopšių, išsaugojęs daugybę istorinių vertybių, turįs daugybę paveldo objektų, įtrauktų į UNESCO sąrašą, todėl džiaugiamės, kad mobilumo organizatoriai sudarė galimybę aplankyti Patros miestą ir jame esančius Švietimo bei Archeologijos muziejus, antikinę Olimpiją. Čia 776 m.p.e. vyko pirmosios Olimpinės žaidynės, sukvietusios atletus iš visų tuometinių graikiškų žemių, išsidėsčiusių  aplink Viduržemio jūrą. Olimpijoje yra išlikusios didelių šventyklų Dzeusui ir Herai liekanos, lengvaatlečių stadionas, altorius, daugybė buvusių šventyklų kolonų.  Ši vietovė graikų pasauliui buvo labai svarbi net tūkstantį metų, tik valdant romėnams jos didybė ir svarba sunyko… Šiuolaikinių olimpinių žaidynių ugnis uždegama būtent čia, Olimpijoje, ir pasiunčiama į tų metų žaidynių organizatorių šalį. Mūsų projekto grupė antikinį olimpinį stadioną pagerbė bėgimu per visą stadiono ilgį.

                      Antikinė Elidė (Ilida)- miestas, esantis netoli  Olimpijos, buvo svarbus tuo, kad čia buvo Olimpinių žaidynių organizacinis centras. Kadaise didelis ir svarbus miestas išsaugojo amfiteatrą, kuriame vykdavo garsūs graikų dramų vaidinimai. Graikų  mokiniai projekto svečiams parodė dramą apie Heraklio  žygdarbį “Augėjo arklidės”. Svečiai liko sužavėti graikiško stiliaus vaidinimu lauke.

Lankydamiesi istorinėse vietose ir muziejuose, apžiūrinėdami antikinius marmuro darbus, kažkada buvusius labai svarbiais žmonijai, o dabar likusius tik muziejiniais eksponatais, supratome, koks trapus žmonių gyvenimas, jeigu ir marmuro skulptūros per laiką netenka sparnų, ir koks svarbus žmonių darbas, neleidžiantis nugrimzti į užmarštį protėvių kūrybai, saugantis mūsų pasaulio paveldą.

                      Mūsų mokykla koordinuoja šį projektą, todėl vedėme dvi darbines sesijas, kuriose pristatėme  atliktus darbus ir sukurtus produktus, numatėme, kaip ir kokias veiklas vykdysime iki sekančio susitikimo senosios hetitų imperijos  sostinėje Hatušoje (Bogazkale, Turkija).

                       

Projektą Finansavo Europos Komisija. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija nėra atsakinga už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

Girkalnio pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja,

projekto koordinatorė  Loreta Vaičiulienė

         

Edukacinė veikla Elidės muziejuje

Girkalnio pagrindinės mokyklos atstovai Olimpijoje

Projekto dalyviai Olimpijoje

 

 

 

Girkalniškiai lankėsi Nyderlanduose

Šiais mokslo metais Girkalnio pagrindinė mokykla dalyvauja net trijuose Erasmus+ programos projektuose. Vienas iš projektų – „Surfing our Roots“-  koordinuojamas Girkalnio pagrindinės mokyklos. Projekto tikslas – susipažinti su UNESCO paveldu šalyse partnerėse bei vietiniu paveldu savo šalyje. Mokiniai lanko vietinio paveldo objektus, atlieka įvairias projekto užduotis, kuria trumpus vaizdo filmukus apie aplankytas vietas.

                       Šių metų birželio mėnuo grupei mokyklos mokinių ir mokytojų prasidėjo Nyderlanduose, Almere miesto Oostvaarders koledže. Tai didelė UNESCO mokykla, joje mokosi 1800 mokinių. Ši mokykla vykdo ne vieną tarptautinį projektą, todėl labai džiaugiamės, kad sutiko tapti partnere mūsų mokyklos koordinuojamame projekte „Surfing our Roots“. 

                      Be Lietuvos delegacijos į Olandiją atvyko projekto partneriai iš Graikijos, Portugalijos ir Turkijos. Priimančioji mokykla organizavo pažintines-edukacines keliones, leidžiančias geriau pažinti Nyderlandų kultūrinį, gamtinį, istorinį paveldą: susipažinome su  Amsterdamo kanalų sistema, lankėmės Valstybiniame muziejuje (Rijksmuseum), kuriame sukaupta olandų aukso amžiaus dailininkų darbų kolekcija. Edukacinė programa buvo organizuota ir Enkhuizen muziejuje po atviru dangumi. Čia sužinojome, kaip gyveno ir ką gamino  žvejų kaimelio gyventojai. Mokiniai vijo virves ir mokėsi rišti jūrinius mazgus, susipažino su kalvystės amatu, burių siuvimu ir krepšių pynimu. Projekto partneriai lankėsi ir prie Vadeno jūros, kur mokėsi lukštenti krevetes bei gaudyti krabus.

                      Nyderlandai – valstybė, kuri kuria naują gyvenamą  teritoriją jūros vietoje. Tai valstybė, kurios net 40% teritorijos yra žemiau jūros lygio. Nuo seno šalies gyventojai galynėjasi su vandens stichija – pusė gyvenamos teritorijos yra nusausintos pelkės, ežerai ar jūra. Almere  miestas taip pat įsikūręs naujojoje Flavolando žemėje. Jūros pakrantėje pastatytos dambos, apsaugančios žemumas nuo vandens. Gyventojai  nuolat rodo vietas, kurios yra aukščiau jūros lygio, kur nelaimės atveju būtų galima gelbėtis. Tad nekeista, kad grupė mokinių dalyvavo „išgyvenimo“ edukacinėje programoje.

                      Vizito Olandijoje metu mokiniai gyveno olandų šeimose, į mokyklą važinėjo šeimų duotais dviračiais, lankė pamokas.

                      Kelionė projekto dalyviams paliko didelį įspūdį. Susipažinome ne tik su kultūros, istorijos bei gamtos paveldu, šiuolaikiniu moderniu miestu, bet ir Nyderlandų švietimo sistema, patobulinome šnekamąją anglų kalbą, susiradome naujų draugų. Į Lietuvą parsivežėme daug įspūdžių, naujų namų darbų ir kelionių ilgesį. Atsisveikinome iki kito susitikimo Graikijoje, kur ieškosime pirmųjų Olimpinių žaidynių pėdsakų.

Projektą finansavo Europos Komisija. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija nėra atsakinga už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Loreta Vaičiulienė, Girkalnio pagrindinės mokyklos mokytoja, projekto koordinatorė

 

Girkalnio delagacijai įteikti sertifikatai

Partneriai

Projekto dalyviai Almere mieste

 

 

 

Girkalniškiai viešėjo Portugalijoje

                             Kiekviena tauta iš kartos į kartą perduoda savo papročius, tradicijas, šventes, vertingiausius liaudies meno, architektūros kūrinius, gamtos paminklus. Tai, ką paveldime iš savo protėvių, turime išsaugoti ateities kartoms, supažindinti su tautos paveldu kitų šalių žmones.

                             Erasmus+ programos projektas „Surfing our roots“, kurio pavadinimas  lietuviškai galėtų būti verčiamas  „Beieškant savo šaknų“, skirtas susipažinti su įvairių tautų paveldu. Girkalnio pagrindinė mokykla yra šio projekto, vykdomo 2018-2020 m., dalyvė ir  koordinatorė. Projekto partneriai- mokyklos iš Olandijos, Portugalijos, Graikijos ir Turkijos. Visose mokyklose partnerėse mokiniai tyrinėja kultūros paveldo objektus ir, naudodamiesi skaitmeninėmis technologijomis, kuria įvairius produktus: elektronines knygeles, plakatus, interaktyvius žemėlapius it tt.

                             Vasario pabaigoje- kovo pradžioje penki  mokiniai ir trys mokytojai iš Girkalnio vyko į Portugaliją pristatyti nuveiktų darbų, pasidalinti patirtimi, kaip sekėsi atlikti užduotis, kartu su  mokyklų partnerių mokiniais ir mokytojais aptarti tolimesnių veiklų. Susitikimo dalyviai atsivežė ir parodė savo sukurtas elektronines mįslių, patarlių bei legendų knygeles, lygino surinktą medžiagą, numatė būsimas užduotis.

                             Visi projekto dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Agrupramento de escola de Ponte de Lima mokykla  ir Portugalijos švietimo sistema,  Ponte de Limos, Viana do Castelo bei Porto miestų kultūros paveldo objektais. Porto mieste vaikščiojome po istorinį miesto centrą,  ėjome per Luizos tiltą , susipažinome su UNESCO paveldo paminklais. Žavėjomės Ponte de Limos miesteliu, kuris yra pats seniausias Portugalijoje, išlaikęs savo senąją architektūrą ir folkloro grupių pasirodymo sekmadieniais miesto aikštėse tradiciją. Šiame miestelyje stovi tiltas per Limos upę , menantis romėnų laikus. Legenda skelbia- jei perbrisi šią upę, viską pamirši.  Tai ir pats žaliausias, turintis daugiausiai dekoratyvinių želdinių, miestelis.

                             Mokiniai gyveno portugalų šeimose, lankė pamokas, dalyvavo įvairiuose užsiėmimuose: gamino muilą, baidarėmis plaukė Limos upe, linksminosi Užgavėnių karnavale. Tai jiems leido geriau pajusti  šalies kultūrą, tautos dvasią, susirasti naujų draugų.

                             Erasmus+ programos projektas suteikia galimybę geriau pažinti savo krašto bei kitų šalių kultūrą, patobulinti užsienio kalbos vartojimą. Dalyvavimas projekte- tai asmeninis visapusiškas tobulėjimas.

Projektą finansavo Europos Komisija. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija nėra atsakinga už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą

                             .

Anglų kalbos mokytoja, projekto koordinatorė  Loreta Vaičiulienė