Get Adobe Flash player
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comenius projektai

ikonacomenius_logo_small

 Daugiašalės mokyklų partnerystė projektas “Protecting nature is preserving life” 2011-2013

Projekto “Comenius” veiklos pristatymas Girkalnio pagrindinėje mokykloje

100_01472013 m. gegužės 2 d. Girkalnio pagrindinėje mokykloje vyko tarptautinio Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Protecting nature is preserving life“ veiklos pristatymas. Jos metu projekto koordinatorė mokytoja Loreta Vaičiulienė apžvelgė jau 2 metus trunkančio ir besibaigiančio projekto tikslus, veiklą. Projekto tikslas – pažinti gamtos įvairovę nuo Europos šiaurės iki pietų, nuo rytų iki vakarų, mokytis išsaugoti ją ateities kartoms, pažinti ekologinius ūkininkavimo, energijos naudojimo, mitybos bei kitus sveiko gyvenimo būdo aspektus. Mokytoja dalinosi nuveiktais darbais, patirtimi ir įspūdžiais iš jau aplankytų šalių partnerių: Italijos, Švedijos, Turkijos, Velso. Gegužės 10 – 17 dienomis mokyklos delegacija vyksta į paskutinį susitikimą Portugalijoje.

Savo paruoštus pranešimus apie projekto veiklą pristatė ir projekte dalyvaujantys mokiniai. Su prieskoninių  žolelių auginimu ir vartojimu supažindino 7 klasės mokinės D. Lauraitytė ir Ž. Kuzmarskytė.  Apie darbelius iš buitinių atliekų mums pasakojo 7 klasės mokinės V. Kazlauskaitė ir  S. Čižauskaitė. Buvo supažindinta su ekologišku maistu (D. Bartkus, 6 kl., E. Kareivaitė, 7 kl.) ir ekologišku ūkiu (J. Mačiūnaitė, R. Dulevičiūtė, 6 kl.). Pristatyta visų projekte dalyvaujančių šalių medžių įvairovė (G. Gudžiūnas, 5 kl.). Apie atsinaujinančią energiją pasakojo R. Tamošaitis (7 kl.).

Mokiniams buvo įteiktos Švietimo mainų paramos fondo atsiųstos dovanėlės.

 

Comenius programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, kuri Lietuvoje administruojama Švietimo mainų paramos fondo. Projekto finansavimą remia Europos Komisija. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už jame pateiktos informacijos naudojimą.

 

Inga Valinčienė, Girkalnio pagrindinės mokyklos mokytoja

 

 

 

Comenius projekto nariai lankėsi Velse

Kovo 3 – 10 dienomis Girkalnio mokyklos penktokai Evita, Aušra, Regvita, Kasparas ir Grintautas bei mokytojos Inga Valinčienė ir Loreta Vaičiulienė lankėsi Jungtinės Karalystės Niuporto (Newport) Langstono pradinėje mokykloje, kur vyko penktasis Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Protecting nature is preserving life“ partnerių susitikimas.

ffwrrwmLangstono pradinė mokykla yra priemiestinė Niuporto mokykla Velse. Mokykloje mokosi apie tris šimtus mokinių, nuo 4 iki 11 metų.  Kiekvienais mokslo metais mokinius moko vis kitas mokytojas.

Vizito atidarymas buvos skirtas Velsui, nes kovo 1 dieną velsiečiai (valai) švenčia nacionalinę šv. David‘o dieną. Visi mokyklos mokiniai, mokytojai ir svečiai vilkėjo raudonai taip pagerbdami Velsą.

Darbo savaitės metu iki pietų mokytojai dalyvavo darbo sesijose, mokiniai – pamokose. Po pietų visi svečiai keliaudavo susipažinti su Velso miestais, gamta, istorija, paveldu. Aplankyta sostinė Kardifas (Cardiff), Velso nacionalinis istorijos muziejus St. Fagans, Velso Nacionalinis anglies muziejus Big Pit. Čia susipažinome su Velso anglių kasyklų istorija, leidomės į šachtą net 90 metrų po žeme. Būdame giliai po žeme, tamsoje tik su šviečiančiais žibintuvėliais ant šalmų, supratome, koks nelengvas buvo vietinių angliakasių darbas. Kalbantis velsietišku akcentu, šmaikštus angliakasių palikuonis gidas, ir pats dirbęs angliakasiu, papasakojo apie sunkų darbą, pagalbininkus šachtose – arklius, kurie čia traukdavo vagonus su anglimi, Jack Russell‘o terjerus, gaudančius žiurkes bei paukštelius, gaišdavusius tada, kai šachtoje pasklisdavo dujos. Taip  šachtininkai sužinodavo apie gresiantį pavojų. Pramonės suklestėjimo laiku, kada pagrindinis energijos šaltinis buvo akmens anglis, čia dirbo ne tik vyrai, bet ir moterys, ir vaikai. Anglies kasyklos padėjo suklestėti Velsui. Šiuo metu Velse nėra veikiančių anglies kasyklų.

Šalia Kardifo miesto aplankėme senovinį Velso kaimo ūkininko kiemą, parduotuvę, paštą, gyvenamąjį namą, muitinę, malūną ir dvarą. Malūnininkas labai aiškiai ir suprantamai mums papasakojo, kaip atsirado velsiečių kalba ir paprašė visiems pasakyti, kad Velsas ir Anglija- ne tos pačios šalys, ir kad jų kalbos labai skiriasi, nes kilusios iš skirtingų kalbų šeimų. Mums patiems buvo keista skaityti velsiečių kalba užrašytus užrašus, pvz. Ffwrrwm.

Dar viena diena buvo skirta Caerleon kaimui, įsikūrusiam ant Usk upės kranto. Šiame kaime senovėje buvo Romos imperijos gyvenvietė. Iki šiol yra išlikęs amfiteatras, kareivinių griuvėsiai bei romėnų pirtis. Dabar kaimas didžiuojasi puikiais golfo laukais, dideliu,  prabangiu viešbučiu Celtic Manor. Tame kaime įsikūręs ir vienas iš dviejų Velso Universiteto miestelių (kitas- Niuporte).

Mūsų grupė kartu su mokytojais Sabri ir Yusuf iš Turkijos buvo nuvykusi į Bath (Batas) ir Bristolio miestus Anglijoje.

Projekto sesijų metu pristatyti mokyklose atlikti darbai, numatytos veiklos, kurias turėsime įvykdyti dar šį pavasarį, aptartas būsimasis vizitas į Portugaliją.

Kelionė buvo turininga, paliko šiltus įspūdžius apie šalį, mokyklą, mokytojus. Mokiniai patobulino anglų kalbos žinias bendraudami su mokiniais ir šeimos nariais, kuriose gyveno. Išsiskyrėme iki kito susitikimo Portugalijoje, kuris užbaigs dviejų metų projektą.

 

    Comenius programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, kuri Lietuvoje administruojama Švietimo mainų paramos fondo. Projekto finansavimą remia Europos Komisija. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už jame pateiktos informacijos naudojimą.

 

Mokytoja Loreta Vaičiulienė

 

 

Bendradarbiavimas tęsiasi

Girkalnio pagrindinė mokykla tęsia Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto veiklą. Nuo rugsėjo pradžios būrelis mokinių rengėsi vizitui Turkijoje – rugsėjo mėnesį atliko darbus, susijusius su sveika mityba, sveikais ekologiškais produktais, sudarinėjo dienos meniu. Tokius pat darbus savo mokyklose vykdė Švedijos Bodeno miesto, Danijos Roskildės, Velso Niuporto, Italijos Catiglione del Lago, Portugalijos Ponte de Lima bei Turkijos Karamursel mokyklų mokiniai.

Spalio 8 dieną 6 mokyklos atstovai – 3 mokinės ir 3 mokytojai išskrido į Turkiją, Karamursel miestą prie Marmuro jūros, kur ir susitiko su visų mokyklų partnerių atstovais. Mokinės apsigyveno šeimose mergaičių, kurios gegužės mėnesį buvo Girkalnyje.

DSC09951

Karamursel (Kocaeli rajone) Atatiurko pradinėje mokykloje dvi dienas vyko projekto darbo sesijos, kurių metų pasidžiaugėm jau įvykdytais darbais, pasiektais rezultatais, numatėme, ką veiksime iki kovo mėnesio susitikimo Velse. Mokytoja Elif susipažindino, kaip nuo šių metų keičiasi švietimo sistema Turkijoje.

Po darbo sesijų turėjom galimybę susipažinti su šio regiono įžymesnėm vietom.  Yalova mieste lankėmės esančiame pirmojo Turkijos prezidento Mustafa Kemalio Atatiurko  vasarnamyje ir Thermalyje oficialioje jo rezidencijoje. Turkai labai didžiuojasi pirmojo prezidento darbais, labai gerbia šį asmenį.  Daug mokyklų ir kitų įstagų pavadinti Atatiurko vardu. Mustafa Kemalis Atatiurkas ilgaamžę Osmanų imperiją pakeitė į labiau europietišką Turkijos Respubliką, arabiškus rašmenis pakeitė lotynišku raidynu, labai daug dėmesio skyrė švietimui, jo iniciatyva panaikinti šariato įstatymai ir priimta konstitucija, uždrausta daugpatystė, suteikta teisė  moterims balsuoti, įvestas europietiškas kalendorius.

Kitą dieną buvome Bursos provincijos Izniko mieste, kuris buvo svarbus Romos imperijai, Aleksandro Makedoniečio karvedžio Antigono atstatytas 316 m.pr.m.e.; buvo Seldžiukų imperijos Rumo sultonato sostine. Iznikas (Nikaea) buvo laikinąja Bizantijos sostine tarp 1204 ir 1261, istorijoje atliko labai svabų vaidmenį krikščionybei ir islamui, buvo labai svarbus Osmanų imperijos kūrimosi pradžioje. Miesto siena, 4 miesto vartai ir daug antikinių pastatų išlikę iki šių dienų. Čia gaminamos keraminės plytelės, kuriomis dekoruota daug Turkijos mečečių. Izniko ežero slėniuose auginamos labai geros kokybos alyvuogės, vynuogės, persimonai.

Ketvirtadienis buvo skirtas Stambului, didžiausiam Turkijos miestui. Šis miestas – Turkijos kultūrinis, ekonominis, istorinis centras. Čia gyvena apie 13,5 milijono gyventojų. Stambulas – vienas didžiausių ne tik Eurpopos bet ir pasaulio miestų. Bosforo sąsiauris atskiria miestą ir du kontinentus – Aziją ir Europą. Stambulas, kažkada vadintas Konstantinopoliu, dabar stebina ir žavi savo didybe, judėjimu, greičiu, kosmopolitiškumu. Čia susimaišiusios Rytų ir Vakarų kultūros, religijos. Miesto istorija prasidėjo 660 m.pr.m.e., kai karalius Byzas Europinėje Bosforo sąsiaurio dalyje įkūrė Bizantiumą (Bizantijų). Šis miestas mena persų, graikų, romėnų valdymą. 324 m. Romos imperatorius Konstantinas miestą pavetė rytine imperijos sostine, nauju krikščionybės centru ir pavadino jį Nea Roma, bet gyventojai pervadina jį Konstantonopoliu. Konstantinopoliu miestas vadinamas iki XX amžiaus.

Tarpautinė Comenius projekto grupė Stambule aplankė Topkapi (Sultono) rūmus, Hagia Sofia ir Mėlynąją (Sultan Ahmed) mečetes bei Bazilikos Cisterną, vandens saugyklą, išsilaikiusią nuo Justiano laikų. Šie pastatai yra įspūdingi savo dydžiu ir grožiu.

Hagia Sofia  (Sofijos soboras, dabar muziejus) buvo pastatyta 532-537 m. įsakius Bizantijos imperatoriui Justianui. Apie tūkstantį metų ji buvo Rytų Ortodoksų Bažnyčios centras, kol 1453 m. paversta mečete.

Topkapi rūmai – keturis amžius gyvavęs Osmanų imperijos centras. Nuo 1924 metų – muziejus. Vienu metų rūmų plotas buvo 700000 kvadratinių metrų, šiuo metu 80000 kvadratinių metrų. Čia gausu pastatų – 10 mečečių, 14 hamamų (turkiškų vonių), 2 ligoninės ir 2 vaistinės, 5 mokyklos, 6 baseinai, 20 virtuvių, 348 kambariai ir haremas, kuriame glaudės sultonų žmonos bei vaikai. Per keletą valandų neįmanoma apžiūrėti visų rūmų ir ekspozicijų, o matyta didybė atmintyje liks ilgai.

Šio projekto tikslas – mokytojų ir mokinių įgūdžių, žinių gerinimas pasirinkta tema, šiuo atveju – gamtos įvairovės, gamtosaugos ir sveiko gyvenimo būdo, mitybos, ekologijos, alternatyvios energetkos srityje. Dalyvavimas projekte labiau motyvuoja mokytis užsienio kalbos, suteikia progą daugiau geriau naudotis  informacinėmis ir ryšių technologijomis, stiprina įgūdžius projektinės veiklos planavime bei vykdyme, tvirtina socialinius ryšius, padeda susirasti draugų kitose šalyse.

Comenius programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, kuri Lietuvoje administruojama Švietimo mainų paramos fondo. Projekto finansavimą remia Europos Komisija. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už jame pateiktos informacijos naudojimą.

Mokytoja Loreta Vaičiulienė

 

 

Girkalnyje lankėsi tarptautinio projekto dalyviai

Gegužės 7 dieną virš Girkalnio pagrindinės mokyklos suplevėsavo vėliavos – Lietuvos, Portugalijos, Italijos, Turkijos, Švedijos, Velso, Danijos ir Europos Sąjungos. Šios vėliavos skelbė, kad mokykloje prasideda tarptautinio Comenius projekto trečiasis mobilumas Lietuvoje. Tai daugiašalės mokyklų partnerystės projektas, finansuojamas Europos Sąjungos, vykdomas 7 Europos valstybių mokyklose. Pagrindinis projekto tikslas – supažindinti apie ekologiją, biologinę įvairovę, sveiką maistą bei draugišką gamtai poilsį. Mokykla sulaukė gausaus svečių būrio –atvyko  net 48 žmonės iš 6 šalių.

100_7070Atidarymo ceremonijoje visus projekto dalyvius sveikino Girkalnio pagrindinės mokyklos direktorius Ramūnas Bružas, Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir socialinių reikalų departamento, Švietimo, kultūros ir ugdymo skyriaus vedėja Regina Petreikienė ir vyriausioji specialistė Danutė Vizbarienė, Girkalnio seniūnijos seniūnė Justina Šaulienė, Girkalnio bendruomenės pirmininkas Klemensas Šaulys. Po trumpo mokinių koncerto gimtąja kalba visus pasveikino portugalė Merceana Silva, turkas Sabri Mutlu, švedė Monica Silverplats-Skytt, danė Bodil Hartvig Petersen, italė Ivana Bricca ir velsietis Adam Lopez.  Pasibaigus oficialiai atidarymo ceremonijai Raseinių rajono savivaldybėje svečius priėmė, pasveikino ir į klausimus atsakė Raseinių rajono meras Remigijus Ačas ir mero pavaduotojas Sigitas Vaičius.

Dviejose darbo sesijose, vykusiose mokykloje, buvo aptarti ir įvertinti jau nuveikti darbai, sudarytas konkretus būsimųjų darbų planas. Projekto darbo grupės mokyklose po vizito Švedijoje nuveikė nemažai darbų – rinko ir teberenka nuotraukas kalendoriui, sėjo ir augino iš šalių partnerių paštu atsiųstas prieskonines žoles, lankė ekologinio ūkio ūkininkus, kur ėmė  interviu ir daug sužinojo apie ekologinį ūkininkavimą, išsamiai analizavo ir įsivertino pirminį klausimyną. Iki sekančio vizito Turkijoje spalio pradžioje  užduoti namų darbai apie ekologinį ir pramoniniu būdu gaminamą maistą.

Į mokyklą atvykę 28  mokiniai buvo apgyvendinti mokyklos mokinių šeimose. Kalbos  nemokėjimas nebuvo kliūtis puikiai bendrauti, pažinti vieniems kitus. Šeimos įgijo naujos patirties, lavino šnekamąją anglų kalbą, sužinojo apie savo svečių šalis, pažindino juos su Lietuvos kultūra bei paveldu. Mokykloje svečiai buvo užimti įvairia veikla – specialiomis dailės ir liaudies šokių pamokomis, lankė pamokas pagal mokyklos tvarkaraštį.

Mūsų kraštą pažinti padėjo ir ekskursijos po Raseinių rajoną, Vilnių bei Kuršių Neriją. Atsisveikinomo vakare susirinko daugiau nei šimtas svečių – užsienio delegacijos, svečius priimančios šeimos, Girkalnio mokyklos mokytojai, mokiniai. Į lietuvių liaudies šokio sukūrį visus įtraukė liaudies šokių kolektyvas „Gynėvė“, vadovaujamas Lauros Marijošienės.

Užsienio mokyklų delegacijos pradėjo skirstytis ankstų penktadienio rytą. Išvykstančioms vėliau Italijos ir Portugalijos komadoms buvos pasiūlyta aplankyti Šiluvą bei Kryžių kalną, svečiams iš Velso – Kauną. Atsisveikindami mokiniai pažadėjo išsaugoti Italijoje, Švedijoje ir Lietuvoje užsimezgusią draugystę, spalio mėnesį susitikti Turkijoje, Karamursel mieste. Mokyklų partnerysčių projektai suteikia galimybę Europos mokykloms dirbti drauge, spręsti rūpimas porblemas ir įsigyti daug naujų draugų.

Comenius programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, kuri Lietuvoje administruojama Švietimo mainų paramos fondo. Projekto finansavimą remia Europos Komisija. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už jame pateiktos informacijos naudojimą.

Mokytoja Loreta Vaičiulienė

 

 

Išvyka į Švedijos šiaurę

Tarptautinio Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Protecting nature is preserving life“ dalyviai Girkalnio pagrindinėje mokykloje lapkričio mėnesį turėjo daug veiklos: fotografavo rudenėjančius augalus ir kūrė plakatus apie augalus Lietuvoje ir šalyse projekto partnerėse, iš antrinių žaliavų gamino kalėdines dekoracijas ir kalėdinius atvirukus. Mokyklos fojė buvo surengta darbelių paroda, o lapkričio pabaigoje pašto siuntiniais mūsų pagamintos dekoracijos iškeliavo į mokyklas partneres, esančias šešiose užsienio valstybėse. Greitai vieną parodą pakeitė kita – džiaugiamės draugų pagamintomis dekoracijomis, stebimės jų išradingumu.

DSC00607Gruodžio pradžioje Girkalnio pagrindinės mokyklos atstovai išvyko į Heden pradinę mokyklą, esančią Bodene, Švedijos šiaurėje. Į šią mokyklą atvyko mokyklų partnerių atstovai iš Italijos, Velso, Danijos, Portugalijos, Turkijos ir Lietuvos. Čia buvo surengti trys darbiniai seminarai, kuriuose nagrinėjama projekto veikla, surengta plakatų paroda, numatyti ir aptarti būsimieji darbai. Po seminarų buvo surengti susitikimai su Heden pradinės mokyklos mokytojais, aplankėme dar vieną vidurinę mokyklą.

Projekto „PRONAPREL“ veikla skirta gamtos įvairovei, ekologijai, sveikam ir draugiškam gamtai gyvenimo būdui, todėl visi dalyviai aplankė garsų „Tree hotel“ – medžiuose įkurtus viešbučio kambarius, ūkininko ūkį, atliekų kaupimo ir pirminio perdirbimo stotį, Bodeno katilinę, kuri kurui naudoja atliekas ir taip apšildo miesto ir užmiesčio namus.  Aplankėme ir geografinį tašką – Poliarinį Ratą Jokkmokk rajone. Jau antrą valandą dienos čia buvo tamsu, todėl suprasti, kas yra Poliarinis Ratas jį aplankiusiems mokiniams bus lengviau.

Bodeno miestas įsikūręs truputį daugiau nei prieš šimtą metų, garsus tuo, kad čia yra sutelkta Švedijos karo pramonė. Dar visai neseniai jis buvo uždaras užsieniečiams miestas, dar jį gali lankyti visi, kas tik nori. Mums buvo parodytas gynybinis fortas, veikęs nuo 1910 iki 1997 metų. Per vizito savaitę pasidžiaugėm ir kultūrine veikla – Heden mokyklos mokiniai parodė šventos Liucijos dienai skirtą programą, o Bodeno bažnyčioje klausėmės muzikos mokyklos grupių kalėdinio koncerto.

Šis manų programos vizitas buvo labai naudingas, nes mokiniai ir mokytojai patobulino savo šnekamosios anglų kalbos įgūdžius, pamatė, kaip nuoširdžiai ir atsakingai švedai rūšiuoja atliekas, kaip neteršdami gamtos apsišildo savo namus.

Su kolegomis iš kitų mokyklų išsiskyrėme iki pavasario – gegužės pradžioje visi susirinks Girkalnyje.

Comenius programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, kuri Lietuvoje administruojama Švietimo mainų paramos fondo. Projekto finansavimą remia Europos Komisija. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už jame pateiktos informacijos naudojimą.

Mokytoja Loreta Vaičiulienė